FANART CYBERPUNK 2077 Z OKAZJI PREMIERY

Długo wyczekiwana, ogólnoświatowa premiera najnowszego tytułu polskiego studia CD Projekt RED miała miejsce 10 grudnia. Z tej okazji w Warszawie, na Brackiej 25 powstał mural przedstawiający wyłoniony w konkursie fanart.




Night City w Warszawie

Konkurs był elementem szeroko zakrojonej kampanii promocyjnej, która objęła internet, telewizję, radio, kino, prasę oraz murale. Przed fanami Cyberpunka postawiono zadanie stworzenia cyfrowego projektu, na którym w futurystycznym klimacie Night City zostanie osadzone logo Play. Operator sieci komórkowej był współorganizatorem akcji.

Zwycięski projekt został ręcznie namalowany na ścianie Domu Braci Jabłkowskich, przy ulicy Brackiej 25 w Warszawie i będzie cieszyć oczy przechodniów do końca grudnia. Za realizację malarską odpowiada warszawskie Good Looking Studio, które było także autorem pierwszego z Cyberpunkowych murali na ul. Chmielnej w Warszawie, a w przeszłości realizowało również muralową promocję Wiedźmina 3.




Cyberpunk 2077 - wizja przyszłości

Cyberpunk 2077 to gra role-playing. Miejscem akcji jest fikcyjna, tętniąca życiem i technologią amerykańska metropolia usytuowana na zachodnim wybrzeżu USA; gdzieś pomiędzy Los Angeles a San Francisco – Night City. W grze przedstawiona zostaje wizja świata w przyszłości, rządzonego przez megakorporacje i w większości zamieszkanego przez cyborgi. Gracze wcielają się w V – cyberpunka, stawiającego pierwsze kroki w świecie ulicznych wojowników, netrunnerów i korporacyjnych hakerów. Jedną z istotnych postaci w fabule jest Johnny Silverhand, stworzony na podobieństwo Keanu Reevesa, znanego z takich filmów jak Matrix, czy Adwokat Diabła. Fabuła gry jest nieliniowa, więc jej rozwój zależy od decyzji, jakie podejmują gracze w trakcie rozgrywki.

Świat „Cyberpunka 2077” wykreował ponad trzy dekady temu Mike Pondsmith, twórca gier planszowych, karcianych i klasycznych RPG. Pierwotnie nosił on tytuł „Cyberpunk 2020”. Polski developer, adaptując tytuł na grę zdecydował się przenieść akcję o prawie sześć dekad w przyszłość. Warto przy tym pamiętać, że świat „Cyberpunka” funkcjonuje w swojej własnej linii czasowej, która oddzieliła się od naszej w okolicach roku 1990.




Sukces finansowy

Studio CD Projekt RED pracę nad Cyberpunkiem 2077 rozpoczęło w 2012 roku. Gracze swoje zainteresowanie tytułem poparli aż 8 milionami preorderów, złożonymi do dnia przed premierą. Analitycy giełdowi estymują łączną sprzedaż gry na poziomie 35 milionów kopii. Przy realizacji tych założeń wartość sprzedaży może oscylować na poziomie 6-7 miliardów złotych. Estymacje budżetu powstania i promocji gry mówią o kwocie rzędu 1,2 miliarda złotych, co czyni Cyberpunka jedną z droższych produkcji w historii. Jeżeli przewidywania analityków się spełnią, stanie się również jedną z najbardziej dochodowych, przebijając sukces kasowy innego blockbustera CD Projekt RED – Wiedźmina 3.




Rekordowa premiera

Gra szturmem zdobyła serca graczy. Czy to właśnie premiera gry przyczyniła się do ogłoszonego 10 grudnia najwyższego w historii zapotrzebowanie na moc (26 817 MW)? Miało ono miejsce mimo braku niskich temperatur, które zazwyczaj towarzyszą takim zdarzeniom, więc niewykluczone, że miało to znaczenie. Pewne jednak jest, że przed każdym fanem dziesiątki godzin świetnej rozrywki, przeplatanej licznymi wyborami, których konsekwencje ukształtują unikalny rozwój fabuły, spotykanych bohaterów i miejsca, do którego dotrze V. Nadchodzi zima pod znakiem czerwonego raroga!