Interaktywne murale, czyli ściany, które ożywają

Z początkiem roku w Warszawie pojawiły się murale, które łączą rzemiosło malarskie oraz nowe technologie. Mapping pozwala na projekcję animacji na muralu i zmianę jego oblicza po zmierzchu. Dzięki temu ożywia elementy muralu, będąc nośnikiem dodatkowych treści i podnosząc jego atrakcyjność wizualną.

 

 

Jeden mural, dwie odsłony

Rozwój technologii nie omija również branży reklamowej i rynku OOH. Zabiegając o uwagę odbiorców, właściciele nośników stale szukają coraz to nowszych sposobów na uatrakcyjnienie przekazu. Po muralach z powłoką antysmogową przyszedł czas na interaktywną formę, nazywaną również motion muralem.

Połączenie technologii oraz ręcznej pracy artystów pozwala uatrakcyjnić przekaz i zwiększyć efekt, jaki chcą osiągnąć marki. Innowacyjna forma, mimo formatu reklamowego, spotyka się z pozytywnymi recenzjami i jest doceniana przez odbiorców.

 

 

Tytuł, na który czekały miliony

„Dying Light 2 Stay Human” to najnowsza produkcja Techlandu, jednego z najbardziej rozpoznawalnych producentów oraz dystrybutorów gier komputerowych w Polsce. Na sequel blockbustera wrocławskiego studia fani czekali siedem lat. Premiera miała miejsce 4 lutego 2022 roku.

Na ostatnim etapie kampanii marketingowej osią promocji stał się mural, którego koncepcja korespondowała z systemem rozgrywki w grze. W obu przypadkach sytuacja zmieniała się w zależności od pory dnia. Sekret ujawniał się po zmroku i zaskakiwał odbiorców swoją formą.

 

 

— Motion mural to połączenie warstwy malarskiej i technologii. W tym przypadku na gotowym muralu prezentowaliśmy opracowaną pod niego animację, która po zmroku jest wyświetlana za pomocą bardzo silnego projektora. Dzięki temu mogliśmy trafniej nawiązać do mechaniki i klimatu „Dying Light 2”, zaskakując dynamiczną formą po zmroku — mówi Karol Szufladowicz z Good Looking Studio, które odpowiadało za realizację muralu.

 

 

Podkreślenie wartości i cech produktu

Na motion mural postawił również New Balance. W maju marka promowała nową linię produktową, spełniającą kryteria zastosowania materiałów przyjaznych dla środowiska w obuwiu i odzieży.

Firma ustaliła kryteria, które musi spełniać każdy produkt opatrzony tym symbolem i nazwała je Standardem zielonego liścia New Balance. Wybór włókien i materiałów bardziej przyjaznych dla środowiska to ich bezpośredni sposób ograniczenia negatywnego wpływu na środowisko.

Na jednej z dwóch monumentalnych ścian przy metrze Politechnika w Warszawie, na których regularnie pojawiają się niestandardowe rozwiązania, można było ujrzeć szary model butów New Balance 574 na zielonym tle. Po zmroku na muralu pojawiały się symbole liścia, którym opatrzona jest cała linia produktów przyjaznych środowisku.

 

 

Innowacje w cenie

Każda z tego typu realizacji przyciąga spojrzenia przechodniów również po zachodzie słońca. Przekaz w tej formie daje możliwość zwiększenia ilości przekazywanych treści bez utraty zaangażowania. Dodatkowo, trafia do odbiorców swą nietuzinkową formą.

Motion mural może mieć szerokie zastosowanie, niezależnie czy promuje premierę filmową, wprowadzenie produktu na rynek czy podkreśla różnorodność kolorów i smaków.