Scenograf Teatru Polskiego we Wrocławiu zgłosił się do nas z prośbą o wykonanie horyzontów teatralnych (tła scenograficzne na płótnach) do III części „Dziadów” Adama Mickiewicza. Ręczne malowanie horyzontów to technika, która została zapomniana i wyparta przez inne we współczesnym teatrze. Jej miejsce zajęły wydruki i obrazy wyświetlane z projektorów multimedialnych. Klientowi zależało jednak na wykorzystaniu tradycyjnych technik, by spektakl zyskał dzięki nim większą autentyczność.
Profesjonalne wykonywanie ręcznie malowanych horyzontów teatralnych jest realizowane jedynie w kilku pracowniach na świecie. Specyfika zlecenia wymagała więc pogłębienia wiedzy na temat technik malowania. Trzy obrazy, które stworzyliśmy, miały monumentalne wymiary 10 x 15 metrów. Wymogiem była wysoka jakość obrazów, trwałość, możliwość wykorzystania przez długie lata, jak również odporność na ewentualne zniszczenia przy częstym składaniu płócien.
Projekty grafik opracowywaliśmy na bazie starych rycin i historycznych materiałów z epoki. To zlecenie było wyzwaniem, które przyniosło nam ogromną satysfakcję, a Klient i odbiorcy byli zadowoleni.