Klient: Netflix
Rok: 2022
Zasięg: Warszawa

Mural kinetyczny

Netflix

KINETIC MURAL INNOWACJA NA POLSKIM RYNKU OOH

W czerwcu 2022 roku przy Metrze Politechnika w Warszawie powstała pierwsza w Polsceinstalacja reklamowa złożona z kilku tysięcy ruchomych płytek napędzanych siłą wiatru.Światowe trendy pokazują, że tego typu niestandardowe rozwiązania zyskują coraz większą popularność i są ozdobą nowoczesnych budynków, tworząc wyjątkowe fasady kinetyczneinspirowane siłami natury. 

Mural kinetyczny „dragon skin” – tak potocznie nazywaliśmy instalację - został wykorzystany do promocji serialu firmy Netflix. Tą realizacją otworzyliśmy nową erę murali kinetycznych w ofercie Good Looking Studio.

 

Czym jest kinetic mural?

Kinetic mural, czyli mural kinetyczny, to instalacja, która składa się ogromnej ilości małych płytek, przytwierdzonych do ściany budynku. Płytki mocowane są w taki sposób, aby poruszałysię na wietrze, tworząc imitację falującej tafli wody. 

Ta widowiskowa technologia po raz pierwszy w Polsce została wykorzystana na biurowcu Warsaw UNIT w Warszawie.

Innowacja na polskim rynku reklamy zewnętrznej

Do tej pory fasada kinetyczna nie była w Polsce stosowana jako nośnik reklamowy. Na pierwsze marketingowe zastosowanie kinetic muralu zdecydował się Netflix, wiodąca platforma streamingowa.. Promocja serialu Królowa trwała od 13 czerwca do 3 lipca 2022 roku.

W Good Looking Studio podjęliśmy duże wyzwanie stworzenia projektu technicznego oraz zbudowania i montażu tej innowacyjnej instalacji. Efekt finalny był niepowtarzalny i zrobił niesamowite wrażenie na obserwatorach. Dużym powodem do dumy jest fakt, że instalację w całości zaprojektowaliśmy i zrealizowaliśmy dzięki umiejętnościom technicznym i technologicznym zespołu naszej firmy. 

 

Wielkie wyzwanie zakończone sukcesem

Początek prac zakładał wykonanie prototypów płytek kinetycznych, które dadzą najlepszy efekt na wybranym przez Klienta nośniku reklamowym. Następnie opracowaliśmy optymalny sposób mocowania płytek na ścianie budynku. 

Sam proces montażu był bardzo pracochłonny. Obrazuje to m.in. dystans dwóch kilometrów, które musiała pokonać winda podczas pracy na ścianie pięciopiętrowej kamienicy. Proces prototypowania oraz montażu całej konstrukcji trwały łącznie 3 miesiące.

 

Na ścianie przy Metrze Politechnika zawisło 2058 ruchomych kafelków. Cała instalacja zajęła przestrzeń 170 metrów kwadratowych i ważyła przeszło 2 tony. Do jej powstania wykorzystano łącznie 60 tysięcy elementów. 

Tysiące ruchomych płytek wprawionych w ruch stworzyło rodzaj żywej rzeźby. Efekt był najlepiej widoczny w wietrzne, słoneczne popołudnia.

– Reklama „Królowej” to kolejna oryginalna forma promocji, jaką zrealizowaliśmy wspólnie z Netflixem. Budowa instalacji dostarczyła nam wielu wyzwań technologicznych i pozwoliła na rozwinięcie nowych kompetencji całemu zespołowi zaangażowanemu w projekt. Obserwacja efektu na żywo dostarczyła wielu unikalnych doświadczeń wizualnych, rzadko spotykanych w tkance miejskiej. – wyjaśnia Diana Przybysz, która nadzorowała powstanie instalacji po stronie Good Looking Studio.